Word supporter

Vacature communicatieadviseur (medior/senior) 24-36 uur

  • Amersfoort

Ben jij een communicatieprofessional die complexe materie interessant kan maken voor een breder publiek? Wil jij bijdragen aan een samenleving en werkomgeving waarin mensen met een chronische aandoening en mantelzorgrol kunnen werken op een manier die bijdraagt aan hun kwaliteit van leven? Dan zijn wij, de Samenwerkende Gezondheidsfondsen, op zoek naar jou!

Direct solliciteren

Organisatie

Gezondheidsfondsen zijn goede doelen organisaties die investeren in gezondheid en zorg. Binnen de Vereniging Samenwerkende Gezondheidsfondsen (SGF) werken 23 gezondheidsfondsen samen aan één missie: langer gezond leven voor iedereen in Nederland. Dit doen we onder meer met verschillende ziekte-overstijgende programma’s op het gebied van Preventie (Gezonde Generatie), Innovatieve Behandelingen en Kwaliteit van Leven.

Programma Kwaliteit van Leven

Bij het programma Kwaliteit van Leven richten we ons op de werkomgeving. Kunnen (blijven) werken heeft namelijk een grote invloed op iemands kwaliteit van leven. Werk betekent niet alleen inkomen, maar ook structuur, sociale contacten, uitdaging en zingeving. Dat een groot deel van onze doelgroep nu aan de kant staat, belemmerd wordt in diens werk of uitvalt, daar willen we verandering in brengen. Om te zorgen dat mensen met een chronische aandoening en/of mantelzorgrol kunnen (blijven) werken ligt een belangrijke rol bij werkgevers in het creëren van een veilige werkomgeving. De eerste stap in onze communicatiestrategie is het verhogen van het bewustzijn bij werkend Nederland. Dit jaar zal de eerste campagne gelanceerd worden.

Het team

Als communicatieadviseur ben je onderdeel van het communicatieteam én het programmateam Kwaliteit van Leven. Bij het communicatieteam werk je, onder leiding van de Communicatie Manager, samen met 8 andere communicatiecollega’s. Naast communicatieadviseurs bestaat het team uit contentspecialisten, een brandmanager, communicatiestrateeg en perscoördinator. Bij het programmateam Kwaliteit van Leven werk je in een dynamische omgeving met SGF-bureaumedewerkers, gezondheidsfondsmedewerkers, ervaringsdeskundigen en een diverse groep externe stakeholders. Jij bent degene die de leiding neemt voor alle communicatieactiviteiten met betrekking tot het programma Kwaliteit van Leven, in nauwe samenwerking met de Programmamanager en in lijn met de organisatiebrede communicatievisie.

Jouw rol

Als communicatieadviseur ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen, uitvoeren en beheren van de communicatieactiviteiten voor het programma Kwaliteit van Leven. Je bent niet alleen sterk in het opstellen van een communicatieplan met een effectieve kanalenmix, als ook in het daadwerkelijk uitvoeren van dit plan door het creëren van content voor de diverse kanalen. Je schakelt makkelijk met collega’s op het bureau van SGF en de verschillende gezondheidsfondsen, maar ook met andere organisaties die zich bezighouden met arbeidsmarktvraagstukken zoals werkgevers- en werknemersorganisaties, brancheverenigingen, patiëntenverenigingen, overheid en wetenschap. Je adviseert over communicatievraagstukken en stemt met alle betrokkenen af waarna je de uitvoering grotendeels zelf oppakt.

Je werk bestaat vooral uit de volgende taken en verantwoordelijkheden:

  • Coördinatie (uitvoeren en bijstellen) van de communicatiestrategie en jaarplan, tactisch invulling geven aan de media-en kanalenmix;
  • Contentcreatie en redactie voor interne en externe communicatiekanalen (website, sociale media, nieuwsbrieven en persberichten);
  • Coördinatie van projecten en campagnes met werkzaamheden zoals briefing opstellen, bureauselectie, uitrol campagnemiddelen, impactanalyse, monitoring op basis van KPI’s;
  • Fungeren als aanspreekpunt voor vragen, feedback en verzoeken van communicatiestakeholders;
  • Media en woordvoering, zoals voorbereiding, begeleiding en opvolging persevenementen, afstemming woordvoeringslijn met betrokkenen, ondersteuning woordvoerders, mediakit opstellen.

Jouw profiel

Wij zoeken een bevlogen collega die zich herkent in onderstaande punten:

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding in communicatie, journalistiek of een gerelateerd vakgebied;
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie;
  • Uitstekende schrijfvaardigheden en redactionele vaardigheden;
  • Je hebt ervaring en/of vindt het leuk om met de media contact te onderhouden;
  • Ervaring met B2B communicatie is een pre, je hebt ervaring en/of affiniteit met het bereiken van belangrijke sleutelpersonen bij werkgevers;
  • Je bent in staat om zowel zelfstandig als in een team te werken;
  • Je bent bereid je tijd flexibel in te delen als het werk dat vraagt;
  • Je bent analytisch, kan goed hoofd- van bijzaken onderscheiden en werkt zorgvuldig en gestructureerd;
  • Je herkent jezelf in de kernkwaliteiten (Verbindend, Inspirerend, Analytisch) en kernwaarden (Bevlogen, Empathisch, Betrouwbaar) van de organisatie.

Wij bieden 

  • De mogelijkheid om te werken bij een mensgerichte en gedreven organisatie in een werkomgeving waar je jezelf kunt zijn en wordt uitgenodigd het beste uit jezelf te halen;
  • Een flexibele combinatie van werken op kantoor en vanuit huis;
  • Inschaling op basis van o.a. ervaring conform CAO Longfonds, schaal J (€ 3.812- € 5.463) of schaal K (€ 4.290- € 6.172) per maand o.b.v. 36 uur;
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder vakantiegeld, een 13e maand, een vitaliteitsbudget, gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof, tegemoetkoming ziektekostenverzekering en een goede pensioenregeling;
  • Volledige reiskostenvergoeding met OV of fiets. Het kantoor ligt aan het NS-station Amersfoort Centraal.

SGF hecht waarde aan inclusief en sensitief werkgeverschap. Want juist personen met verschillende ervaringen en levenssituaties helpen ons om nog beter ons werk te kunnen doen. We zijn benieuwd naar jou en je achtergrond en denken graag mee in mogelijkheden over wat we elkaar kunnen bieden.

Hoe kun je solliciteren? 

Heb je interesse? Dan horen we graag van je!
Stuur dan vóór 1 april 2025 een mail met je CV en motivatie(brief) waarin je aangeeft dat je interesse hebt en waarom jij graag bij ons wilt werken naar Laura Bierman, HR-adviseur sollicitatie@gezondheidsfondsen.nl. Voor meer informatie over de functie kun je terecht bij Natascha Roukema (Communicatie Manager) 06 – 45 49 07 73 of Ramona Kapitein (Programmamanager Kwaliteit van Leven) 06 – 46 61 26 58.

De eerste sollicitatiegesprekken vinden plaats op maandag 7 april en de tweede sollicitatiegesprekken op dinsdag 15 april.

Het uitwerken van een opdracht kan deel uitmaken van het selectieproces.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet. Medewerkers van gezondheidsfondsen hebben bij gelijke geschiktheid voorrang op externen. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. 

Direct solliciteren

* Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.

Sleep bestanden hierheen of
Max. bestandsgrootte: 15 MB, Max. aantal bestanden: 1.
    Privacy policy*
    Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.